Knižní recenze: Ovšem

13.01.2018

Youtuberské knihy? Fenomén naší doby! 

Avšak najít knihu, která by vážně stála za koupi, je už těžší záležitost. Většina knih, které jsem vídala v knihkupectví, stála za starou bačkoru a možná i za něco méně. Až na knihu Ovšem, která mě velmi příjemně překvapila a byla vřelým kulturním zážitkem. S recenzí bych ráda začala přesně na začátku knihy, tudíž jejím obalem. 

Na obalu je nejen velký nápis s přezdívkou youtubera Kovyho, ale i jeho fotka, aby na vás hlásala ještě více, kdo tu knihu vlastně napsal. Jelikož jméno Karel Kovář se vám jistě tak rychle nespojí se jménem jednoho z nejvlivnějších youtuberů dnešní doby. S vážností musím uznat, že je obal velmi příjemný na pohled a určitě je sympatičtější, než kdyby na něm byl obří neonový nápis "KOVY", hned vedle nápisu prasátko Pepina a na zadní straně místo anotace nápis: "Kupuj nebo tě zasedne Halina!" 

Ale je mi jasné, že na obalu nezáleží tak jako na jejím obsahu. A ten je vskutku zajímavý. Během čtení vás sympatický Karel nejen pobaví svým pestrým humorem, ale i dojme a rozpláče. A některé možná i lehce šokuje.

Kniha velmi plynule utíká a čte se jedna báseň. Mně ji bohužel během čtení brala sestra, které vlastně toto vydání patří. (Na rozdíl od mé maličkosti měla šanci jít na autogramiádu. Což já jsem kvůli škole bohužel nestíhala.) Takže jsem knihu četla celé čtyři dny, než jsem se dočkala (bohužel) konce. 

V průběhu čtení je na vás vychrleno velké množství fotek, které vás buď rozesmějí, oslní či jako mě rozpláčou. V záplavě všech historek a drobností ze života jednoho z vašich idolů se skoro ztrácíte a stejně vám v hlavě zůstane po přečtení jen jedna výrazná. 

Kovy je gay.

Některé to rozveselí, některé rozzlobí, někteří tomu nemůžou uvěřit. A pak tu je pár stovek lidí, které to dojme. Při čtení Kovyho knihy jsem u sebe měla po prvních slzách už permanentně kapesníky, kdyby na mě kniha vytasila další zlomyslnou kudlu. A pak přišla ta stránka, která mě rozbrečela tak výrazně, že jsem smrkala jako o život a byla v takovém lehkém šťastném transu. Nikdy bych to sama totiž do toho velkého youtubera neřekla. Ale v ten moment mi to celkově ani nevadilo, bylo jsem jen ráda a přála mu to. A popravdě ten boom kolem toho chápu, jenže je to člověk stejně jako já i kdokoliv jiný na této planetě. 

Ale mně v hlavě zůstalo plno dalších věcí. Mám od přečtení této knihy mnohem větší zájem cestovat, zajímat se o politiku a hlavně jíst. Takže pokud budu za chvíli desetkrát taková jako teď, víme kdo za to může! 

Konečný pocit? Jdu si tu knihu přečíst ještě jednou.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky